Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Hälsostatus

Av lordia - 6 mars 2013 13:35

Som ni kanske förstått så är jag fortfarande inte frisk.. 3 veckan nu som jag inte fått behålla någon mat och knappt dryck. Är otroligt yr och har inte mycket energi eller muskelmassa kvar.


Förra veckan så fick jag åka ambulans in till östra, där dom tog lite prover och sen skickade hem mej. Till detta ska tilläggas att jag redan då, inte orkade stå på benen, hade blodiga kräkningar och extremt ont i magen. 

Fick ingen gastroskopi då heller utan dom skickade en remiss som skulle komma att ta ca en vecka innan jag skulle få komma på gastroskopi. Nu är det onsdag, veckan efter och har fortfarande inte hört något och får fortfarande inte behålla någon mat. 


Väl på akuten förra veckan så bad vi om ett läkarintyg och fick då svaret att dom inte skriver läkarintyg på akuten utan att jag ska gå till en vårdcentral för att gå intyg. Men skojar ni?! Ska jag som då inte ens orkade sätta mej upp i sängen, behöva åka till en vårdcentral o sätta mej i flera timmar för ett intyg. Efter mycket om och men så fick jag intyget.

Fick då bara en kopia, behövde ju två, så jag kunde skicka en till försäkringskassan och en till jobbet. Nej, dom kunde inte ta en kopia till utan tyckte att jag skulle gå till ett bibliotek. Men herregud.! Så mamma, som också är sjukskriven, fick ta med sej intyget till sitt jobb o kopiera där för att dom inte kunde erbjuda sej att ta en ynka liten kopia på sjukhuset. 


Tycker att det är väldigt konstigt, att när en person kommer in med blodiga kräkningar och kan inte behålla sin mat, att dom inte gör gastroskopi med en gång. Nej istället ska man behöva plågas ytterligare.. för nu är det verkligen dags för dropp om jag ska behöva fortsätta såhär.


Känner mej fruktansvärt frustrerad. Vill bara att allt ska bli som vanligt igen. Avskyr att ligga i sängen o inte kunna göra något. Försöker gå ut och gå lite, men det är väldigt jobbigt och får kramp jättefort. 


Nej, nu vill jag bli frisk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lordia - 16 juli 2014 18:34


Hej alla,   Skriver inte detta för att folk ska tycka synd om mej på något vis utan detta är ett inlägg som är riktat mot vissa personer som inte verkar vilja förstå min situation.Så till Er som verkligen känner mej och finns där för mej och vet ...

Av lordia - 5 mars 2014 18:37

Hej hej alla fina vänner, För er som är intresserade så kommer här en liten uppdatering.Har som några av er vet, legat på Sahlgrenska till och från nu under några veckor.Där har dom tagit ryggmärgsprov(ajajaj), muskelbiopsi (ajajaj), ENeG (mätning ...

Av lordia - 13 januari 2014 14:12

Jag är så trött och besviken på mej själv. Jag ångrar att jag försökt vara stark och klara allting själv, när jag nu inser att det inte räckte till. Önskar att jag bara kunde få radera allt och starta om på nått. Någon annanstans, långt härifrån....

Av lordia - 11 september 2013 11:56

Tycker att det är väldigt tråkigt när folk inte har förståelse att man inte mår bra, finns liksom en anledning till att man är sjukskriven. Det är inte för att jag tycker att det är skoj att sitta hemma precis. Men istället för att vara en riktig v...

Av lordia - 11 augusti 2013 20:08

Funderingar.. (Tror att åtminstone några någongång kan ha känt som jag gör nu..) - Jag undrar lite över varför vissa människor bara kan umgås och prata med en när man var i ett förhållande. Bara för att man lärde känna varandra när man var det så...

Ovido - Quiz & Flashcards